De oorzaken van het snel beschadigen van traditionele dock buffers:
Traditionele rubberen dock buffers worden gemonteerd aan de laaddock middels het rubber. Rubber is flexibel en kan niet worden samengeperst, rubber vervormd. Door de druk van het aandocken zal de rubber vervormen en zich altijd een uitweg vinden. Hierdoor zal er nooit een solide, vaste en duurzame verbinding tot standkomen. Reeds bij een eerste aandocking ontstaat er al schade aan de verbinding. Tevens ontstaat er bij het aandocken een hoge puntbelasting die de beschadigingen aan de dock bumper zullen versnellen.
De LENFLEX dock bumper wordt bevestigd aan de laaddock middels 15mm. stalen platen in plaats van aan de rubber. Hierdoor ontstaat een robuuste en duurzame verbinding. De stalen platen zorgen er voor dat er geen puntbelasting kan ontstaan en dat de krachten die vrijkomen bij het aandocken gedistribueerd worden over de gehele dock bumper. Tevens zorgt de LENFLEX dock bumper middels de stalen plaat voor een ideale geleiding van de verticale beweging welke ontstaat tijdens het laden en lossen. De LENFLEX dock bumper wordt geproduceerd volgens een gepatenteerd procedé welke een unieke staal-rubber verbinding garandeert. Daarmee is de LENFLEX dock bumper een degelijke en beproefde oplossing gebleken voor investeerders van industrieel en logistiek vastgoed, voor logistieke dienstverleners en verladers die waarde hechten aan hun gebouwen en materieel. Hopelijk ook voor U.
- De afmetingen van de Lenflex dock bumper zijn 250 mm. x 500 mm. x 100mm.
- De dikte van de stalen platen zijn 15 mm.
- De hartlijn van de gaten voor bevestiging zijn 250mm
- De stalen platen bewegen onafhankelijk van elkaar
- De verticale alsook horizontale bewegingen worden door de natuur rubber geabsorbeerd