CoolBlue

Houweling
septembre 11, 2018
Peka Kroef
avril 18, 2017

Recensie

"We hadden erg veel problemen met de dock buffers welke standaard worden gemonteerd aan de laaddocks, met name scheuren en afbrokkelen. Om verdere schade aan het pand en aan de voertuigen te voorkomen, werden wij hierdoor genoodzaakt, minimaal jaarlijks de stoot buffers te vervangen welke een serieuze kostenpost begon te worden. Na gesprekken met Prologis, eigenaar van het logistiek vastgoed, is er een besloten om een pilot te doen met de LENFLEX dock bumper, welke na ruim 9 maanden getest te hebben, volledig aan onze eisen en verwachtingen voldeed en daarom ook is besloten om zowel de nieuwbouw (30.000m2 en 31 laaddocks) alsook de bestaande bouw (60.000m2 en 55 laaddocks) volledig te voorzien van de LENFLEX dock bumper”. “De initiële investering in de LENFLEX dock bumper is weliswaar wat hoger dan een standaard dock buffer echter de Return on Investment is één jaar of zelfs minder” aldus Geert van Beek. Volgens Geert van Beek zou het een goede ontwikkeling zijn indien investeerders in logistiek en industrieel vastgoed vooraf investeren in duurzaamheid zoals de LENFLEX dock bumper, vanuit het oogpunt van milieu en leefomgeving alsook vanuit het oogpunt voor lagere exploïtatie kosten voor de eindgebruiker "

Geert van Beek | Teamleider Facilitair Coolblue

Projectomschrijving

"Aantal geïnstalleerde docks: Voor de nieuwbouw zal Lenflex in totaal 31 docks gaan voorzien van de LENFLEX dock bumper. Daarnaast zullen alle laad docks van de bestaande bouw op termijn worden vervangen door de LENFLEX dock bumper, in totaal bijna 60 laad docks."
Français